HTML doboz

HTML

A Reconcept

A Reconcept a magyar piacon egyedülállóan a válságba jutott és működési nehézségekkel küzdő, de megmenthető vállalkozások összetett pénzügyi problémáira nyújt hosszú távú megoldást.

RECONCEPT.HU

Reconcept Blog

Blog vállalati pénzügyekről és vállalkozással kapcsolatos gazdasági témákról, fókuszban a sikeres vállalkozás és az ehhez szükséges pénzügyi és üzleti struktúrák kialakítása, eredményes működtetése. Vélemények, tények, hírek, elemzések és ötletek, amelyek segítenek eligazodni az üzleti világban.

Kapcsolat

A bloggal kapcsolatosan felmerülő kérdéseivel, kéréseivel kapcsolatosan, keressen minket bizalommal az alábbi elérhetőségünkön: blog <k u k a c> reconcept.hu

Taxative blog

jalsovszky_uj_arany.png

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:

  1. egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó,
  2. jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  3. a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak; 
  4. szándékosan félrevezető jellegűek;
  5. tisztán politikai tartalmúak;
  6. a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  7. sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  8. reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Moderálás

Bejegyzésre érkező hozzászólások moderálására a Reconcept Kft. a jogot fenntartja. A hozzászólás a beérkezéstől számított maximum 24 órán belül megjelenik. A hozzászólások, nem feltétlenül tükrözik a Reconcept Kft. véleményét, azok tartalmáért a társaság nem tehető felelőssé.

Jogi közlemény

Az oldalon és a bejegyzésekben közzétett információk, elemzések és következtetések tájékoztató jellegűek és nincsenek tekintettel az olvasók egyéni igényeire és adójogi helyzetére. A közölt adatok teljességéért, pontosságáért valamint aktualitásáért a Reconcept Kft. nem vállal felelősséget. A közzétett információk nem minősülnek továbbá tanácsadásnak (úgymint adó-, jogi- vagy egyéb tanácsadásnak), és ezáltal nem helyettesítik a társaságunk szakértőivel folytatott személyes megbeszélést. A jelen honlapon feltüntetett linkeken keresztül elérhető weboldalakon található információk alapján hozott, illetve az azokra alapozott üzleti döntésekből eredő károkért a Reconcept Kft. nem vállal felelősséget.

 

Fair banking? Majd jövőre...

Mindennapi küzdelmeink a bankfiókokban

2014.12.17. 09:30

Már látszik az esélye, hogy egyszer kisemberként is ügyfélnek érezhetjük magunkat a bankoknál, talán még akkor is, amikor éppen nem egy új terméket vásárolunk, hanem egyszerűen „csak” használjuk az infrastruktúrát. Remélhetőleg a jogalkotók a banki működési szabályozások további alakítása során, a jövőben nemcsak a lakossági ügyfelekre, hanem a kisvállalkozásokra is gondolnak majd.

Mindez két olyan esetről jutott eszembe, ami ebben a hónapban, bankolás kapcsán történt meg velem. Pedig tapasztalt ügyfél vagyok: 15 éve a pénzügyi szektorban mozgok, ismerem a lehetőségeket, a rendszereket, az embereket, de az biztos, hogy az eddigi tapasztalataim nélkül, valószínűleg már több ősz hajszálam lenne...

Cégeim számláit ugyanannál a banknál vezetem. Nekem így egyszerűbb, a társaságok közti tranzakciók pedig jóval olcsóbbak. Tiszta haszon. Lehetne. December első napjaiban a kedves bankom az egyik cégnél 5, a másiknál pedig 19 tételben terhelt be ránk összesen 548 Ft, illetve 341 Ft díjat, „alapdíjat kieg díj utóterhelés” jogcímen. Igen, egy 341 Ft-os összeget 19 tételben sikerült beterhelniük. Azt, hogy mindezt milyen alapon, mihez kapcsolódóan, miért tették, és egyébként az indokként feltüntetett kifejezés mit jelent, mindaddig rejtély maradt számomra, amíg meg nem kérdeztem a kapcsolattartómat. Ő elmondta, hogy a valamikori múltban, bizonyos kártyás vásárlások után elmulasztották beterhelni a tranzakciók után a banknak járó díjtételeket.

Annak a kérdésnek a boncolgatásán most elegánsan túllépek, hogy a „pénztártól való távozás után” elfogadunk-e reklamációt a pénztárostól (figyelem, nem a vevőtől, lásd még fogyasztóvédelem). No de az talán elvárható, hogy ne nekem kelljen nyomoznom az ügyben, hanem a bank tájékoztasson, ráadásul úgy, hogy a beterhelt tételek időpontját is megismerhessem, a tranzakciókat leellenőrizhessem. Hogyan nézzek most végig egyszerre 19 tételt, valahonnan a több éves banktörténetből?! És mikorra, hogyan kell ezt lekönyvelni? – kérdezheti majd a számviteli szakértőnk, joggal.

Miközben ezekre a sajnálatos, de ügyfélbarát hozzáállással könnyedén tisztázható eseményekre nem hívták fel a figyelmemet, addig persze mindkét cégünkre azonnal be kellett küldenem az újabb (az elmúlt években egyébként már nem az első) tényleges tulajdonosi nyilatkozatot, melyben minden kérdésről fővesztés terhe és a büntetőjogi felelősség teljes tudatában kellett nyilatkoznunk. Természetesen tisztában vagyok a pénzmosás elleni szabályokkal, és szívesen küzdök is az adóelkerülés és a gazdasági bűnözés ellen, de az összes bankszámlán, értékpapírszámlám, egészségpénztári számlám utáni nyilatkozgatás, személyes azonosítás legalább egy munkanapomat elvitte.

A vállalkozók döntő többségének nem fér bele, hogy adminisztrációs osztályt, titkárságot tartson fenn az ilyen ügyekre. Jó esetben van egy tisztességes könyvelőjük, ügyvédjük, az elővigyázatosabbaknak adószakértőjük, azonban már ezek a költségtételek is nehezen gazdálkodhatók ki az iparágak többségénél. Ez azt jelenti, hogy az adminisztrációt, a fentiekhez hasonló, szinte teljesen értelmetlen dokumentumgyártást, a bürokráciával való „hadakozást” a tulajdonos, az ügyvezető végzi – ahelyett, hogy új üzletek után járna, embereket motiválna, fejlesztené magát, vagy egyszerűen csak pihenne, készülne a karácsonyra.

Mindannyiunknak azt kívánom, egyszer jussunk el oda, hogy a szükséges bürokrácia mértékét azok határozzák meg, akik jópár évet „lehúztak” már egyszeri lakossági vagy kisvállalati ügyfélként, személyi asszisztensek és adminisztrációs osztályok támogatása nélkül. Ez lenne csak a fair...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reconcept.blog.hu/api/trackback/id/tr506988017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fda 2014.12.18. 10:44:37

Egyetértek.

Továbbá külön tetszett, hogy miután nyilatkoztam arról hogy én vagyok én (kb. erről szólt a nyilatkozás), kaptam még egy SMS-t is a banktól, hogy ne felejtsek el nyilatkozni.

Az ERSTE bank nem jelezte vissza, hogy a beküldött nyilatkozatot megkapták, feldolgozták, elfogadták-e. Azt majd megtudom arról, hogy januárban működik-e a számla...

steery 2014.12.18. 10:45:38

A fair bankrendszer egy totális ostobaság. Nem lehet törvényekkel rákényszeríteni senkire, hogy igazságosan viselkedjen az üzleti partnereivel. Mert úgyis meg fogja találni a millió kiskaput, hogy megkerülje a szabályokat és csak kibasszon a másikkal.
Igazságos embereket kellene bevezetni. Nem csak a bankok ügyfélszolgálatán és vezetésében, de az ügyfeleknél is. Vagy le kell cserélni az egész társadalmat. Vagy agymosást végrehajtani mindenkin és átírni bennük a gondolkodásmódot, hogy kötelezően igazságosak legyenek. Másként nem fog menni.