HTML doboz

HTML

A Reconcept

A Reconcept a magyar piacon egyedülállóan a válságba jutott és működési nehézségekkel küzdő, de megmenthető vállalkozások összetett pénzügyi problémáira nyújt hosszú távú megoldást.

RECONCEPT.HU

Reconcept Blog

Blog vállalati pénzügyekről és vállalkozással kapcsolatos gazdasági témákról, fókuszban a sikeres vállalkozás és az ehhez szükséges pénzügyi és üzleti struktúrák kialakítása, eredményes működtetése. Vélemények, tények, hírek, elemzések és ötletek, amelyek segítenek eligazodni az üzleti világban.

Kapcsolat

A bloggal kapcsolatosan felmerülő kérdéseivel, kéréseivel kapcsolatosan, keressen minket bizalommal az alábbi elérhetőségünkön: blog <k u k a c> reconcept.hu

Taxative blog

jalsovszky_uj_arany.png

Friss topikok

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:

  1. egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó,
  2. jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  3. a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak; 
  4. szándékosan félrevezető jellegűek;
  5. tisztán politikai tartalmúak;
  6. a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  7. sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  8. reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Moderálás

Bejegyzésre érkező hozzászólások moderálására a Reconcept Kft. a jogot fenntartja. A hozzászólás a beérkezéstől számított maximum 24 órán belül megjelenik. A hozzászólások, nem feltétlenül tükrözik a Reconcept Kft. véleményét, azok tartalmáért a társaság nem tehető felelőssé.

Jogi közlemény

Az oldalon és a bejegyzésekben közzétett információk, elemzések és következtetések tájékoztató jellegűek és nincsenek tekintettel az olvasók egyéni igényeire és adójogi helyzetére. A közölt adatok teljességéért, pontosságáért valamint aktualitásáért a Reconcept Kft. nem vállal felelősséget. A közzétett információk nem minősülnek továbbá tanácsadásnak (úgymint adó-, jogi- vagy egyéb tanácsadásnak), és ezáltal nem helyettesítik a társaságunk szakértőivel folytatott személyes megbeszélést. A jelen honlapon feltüntetett linkeken keresztül elérhető weboldalakon található információk alapján hozott, illetve az azokra alapozott üzleti döntésekből eredő károkért a Reconcept Kft. nem vállal felelősséget.

 

Kell egy hely – a vállalati ingatlanstratégia alapkérdései (1.)

2014.04.15. 09:08

Piacok, erőforrások, logisztika, HR, arculat – számos szempontot figyelembe kell venni a vállalati székhellyel, üzemmel vagy irodával kapcsolatos döntések során. Ezeket tekintjük át a céges ingatlanstratégiákat bemutató sorozatunk első részében.

Az IT-óriás új cégközpontot épít a Szilícium-völgyben. Az autóipari beszállító multi gyárat telepít egy szlovák városba. A mérnökiroda kinőtte a körfolyosós házban lévő két egybenyitott lakást, és beköltözik egy B kategóriás irodaházba. A vidéki kereskedő újabb cipőboltot nyit a szomszéd város főutcáján. Mi a közös ezekben a beruházásokban? Természetesen az ingatlan. A szereplők mozgástere, az elemzés kiterjedése és mélysége, a döntések részleteinek tudatossága azonban annyira eltérő, amennyire az csak lehetséges. Mégis mindig meg kell válaszolni néhány alapkérdést, akár egy szakértői csapat készíti elő a döntéshozók ítéletét, akár egyszerűen csak a jól bevált vállalkozói ösztön diktál nekünk:

-          Hol legyen az ingatlan?

-          Fizikai-műszaki paraméterek: mekkora legyen az ingatlan és milyen tulajdonságokkal rendelkezzen (kialakítás, technológia, stílus, presztízs)?

-          Saját tulajdonba kerüljön, vagy béreljék, esetleg valamilyen lízingkonstrukció lesz a megoldás?

Minél nagyobb egy cég, annál színesebb a reálisan megvalósítható verziók palettája. Egy kisebb, helyi piacon működő vállalkozástól meglepő lenne, ha hirtelen Kínába költöztetné a tevékenységét – a multik esetében viszont gyakran látunk ilyet. A konkrét helyszín kiválasztása, az ingatlan funkcionális alkalmasságának biztosítása, méretének a cég fejlődéséhez való igazítása, valamint a használat jogcíme (tulajdon vagy bérlés) viszont minden esetben olyan döntéseket tesz szükségessé, amelyek hosszútávon nagy hatással lehetnek a társaság eredményeire.

Az egyes döntéseket – amennyire lehet – nyilvánvalóan racionálisan kell meghozni. A helyszín kiválasztásánál a célpiacokhoz, az erőforrásokhoz vagy akár a logisztikai szempontból fontos útvonalakhoz való közelség általában meghatározó. Hogy egy adott vállalkozás számára a piac–erőforrás–logisztika hármasa pontosan mit takar és közülük melyik milyen súlyt kap, az természetesen sok mindentől függ – elsősorban magától az iparágtól, amelyben működik.

Szintén nagyrészt objektíven, hatékonysági szempontok szerint levezethető, hogy milyen méretű, kialakítású, kapacitású, technológiájú épület(ek)ben érdemes a tevékenységet folytatni, bár itt már ezeket a szempontokat tágabban kell értelmezni, és megítélésük korántsem mindig egyértelmű.

Míg az operáció és a pénzügy szempontjaiból többnyire egyenesen következnek bizonyos, az ingatlanokkal kapcsolatos igények, ezeken kívül gyakran további, kevésbé jól mérhető tényezőket is figyelembe kell venni. Iparáganként eltérő, de összességében növekvő fontosságot tulajdonítanak a HR-stratégiának, és ebben kétségtelenül nagy szerephez jut az az ingatlan, amelyben a munkavállaló a napjait tölti (a legismertebb példa erre talán a Google cégközpontja). Hosszabb távon, megfelelő módszerekkel kimutatható, hogy a jó munkakörülményekre költött pénz megtérül.

Ugyanakkor vajon levezethető-e, hogy egy-egy cégközpont kiválasztásakor a presztízs­szempontok mennyiben befolyásolják (az arculat formálásán keresztül) ténylegesen az üzleti eredményességet, és mennyiben csak a menedzsment egójának ápolását szolgálják? Közhely, hogy egy vállalat bukását semmi sem jelzi jobban előre, mint amikor elkészül a hatalmas, új, csillogó-villogó irodaháza.

Megérkeztünk a legnehezebb kérdéshez: tulajdon vagy bérlet? A helyes válasz kétségtelenül az „attól függ”, néhány tanulság azonban levonható az ezzel kapcsolatos szakmai vitákból. Ezeket cikkünk következő részében tekintjük át.

Szólj hozzá!

Címkék: ingatlan iroda vállalkozás bérlet ingatlan vásárlás portfolioblogger ingatlan piac ingatlan bérlés ingatlanstratégia

A bejegyzés trackback címe:

https://reconcept.blog.hu/api/trackback/id/tr86038396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.